Stayin Alive ( Quick Note from me)

Oh hey just wanna say that i still alive, It just that..

Bila laptop kau buat hal lebih dari dua kali sampai kau tak mampu nak menulis cerita or buka website ni, menyedihkan and buatkan diri kau hilang semangat nak menulis. Sigh. I dont know. I love this blog. So much. Terlalu banyak kenangan dekat sini sebab tu aku refused nak ubah nama blog or buang blog ni. 

By the way. Aku dapat keputusan UPU 2017/2018 tadi untuk kemasukkan bulan September ni, and alhamdullilah aku diterima masuk ke kos Mass Communication. I still dont know which part yang aku dapat.. since kat situ tulis Masscom je and tak bagitahu aku dapat Broadcast or Publishing etc.

But dalam Interview haritu aku pilih Publishing as my main choice and i hope betul lah dapat Publishing. Esok 4/8 baru aku dapat check surat tawaran aku. Believe it or not, time diploma dulu aku dapat ilham nak masuk Penulisan Writing melalui blog ni, since aku suka menulis and mencipta idea baru. Kali ni, untuk degree pun sama datang dari blog ni. Kalau korang perasan, semua short story aku ada cover dia sendiri. Mula-mula aku saja main-main dengan photoshop tapi makin lama tu makin suka and minat. Lagipun, in real life aku peminat buku tegar. Especially buku novel English. Buku novel English yang ada cover cantik tu favorite aku . 

I know, Don't judge book by its cover. Tapi tipu lah hangpa tak tertarik tengok buku-buku lawa semua tu. Usually aku akan pegang buku yang cantik dulu before baca sinopsis lol. Anyway disebabkan tu lah aku mohon Publishing instead of Broadcast. Walaupun diploma aku more tu broadcast punya bahagian tapi aku lebih suka mendalami bahagian Publishing. Mana tahu one day aku buat novel sendiri and dapat publish sendiri . Kan? 

Nanti aku kongsikan pengalaman Interview Mass Communication aku dekat korang yang maybe baca blog aku ni . Hahaha. 

Pasal cerita-cerita aku tu, tak tahu bila aku akan sambung since laptop yang kerap rosak ni buatkan aku malas nak pandang laptop. But harap-harap aku tak hilang semangat lah nak menulis lagi. 

Bye.



Jangan lupa tinggal link blog di komen atau shoutbox :)

1 Itik gebo-gebo:

Media Raya berkata...

Hye sis.. I want to ask more about mass comm please! Apa beza broadcasting ye

 
Blog ini telah diubah suai oleh Fyra Zaidi