Penulis Skrip Jari Kaku

Hi guys. Assalammualaikum.

Its been awhile right ? Oh yeah.. i know. Ada yang tengah tunggu sambungan ABS.  Maaf . Maaf sangat-sangat sebab i know i wont give up with that story . Hehe . Aku tetap akan sambung tapi bila i dont know maybe dalam bulan ni ? Since cuti semester aku semakin menghampiri.

Satu ja aku risau sebenarnya. Aku risau aku tak mampu menulis macam dulu lagi or gaya penulisan aku berubah. Semua ni disebabkan oleh course yang aku tengah belajar sekarang ni. Bila setiap hari setiap minggu kau diperlukan menulis skrip dan review sapa ja yang tak kaku nak tulis ayat novel yang berbunga-bunga.

Mungkin tak ramai yang tahu , dalam menulis skrip ni kita tak boleh tulis ayat berbunga-bunga sangat. Kita kena straight to the point.
Contoh ayat novel " Dalila memandang ke arah tingkap , angin lembut masuk menuju ke arahnya membuatkan rambutnya terusik, senyuman mula terukir dibibirnya" (Sumpah aku taktau apa benda ayat awkward ni) but ni dari segi Skrip pula " Dalila memandang ke arah tingkap. Dia tersenyum seorang diri" .

Done.

Tu jelah. Kita just kena tulis ACTION without futher explanation . Lagi satu masalah aku ialah sem tiga kali ni aku banyak buat review daripada menulis skrip. It cant be help since sem 3 ni banyak kepada analisis skrip dan filem. Dan disebabkan itu juga lah aku tak habis-habis menonton filem sampai nek muak. Aku rasa kesian dekat filem yang jadi mangsa review aku sebab at the end aku jadi benci kat filem tu and banyak pula cari kesalahan filem. Jadi tak best. Duh.

So guys. I hope u guys faham dengan situasi yang aku alami sekarang ni. Aku bukan tinggalkan dunia blog ni. Tak . Tak pernah. Sebab blog ni sentiasa ada dalam minda aku . Bila aku dapat idea, benda pertama aku terfikir "Oh kan elok kalau aku sempat buat cerita ni kat blog" Hmm.. Blog ni daripada zero dia terus jadi hero pada aku (LOL)

Sesiapa yang pernah ikut aku dari zaman jahiliah dulu , mesti tahu macam mana bentuk and cara penulisan blog aku dulu. Sumpah lawak. Anyway blablabla Maze Runner yang kedua best btw. Siapa dah tengok hehe.

BTW aku tengah dalam usaha buat novel SUAMIKU PEMBULI  gaisss

Terima kasih snagat-sangat pada yang sudi tekan LIKE di fanpage saya :) 

Edit : Hai ABS PART 10 ALREADY FINISH YEAY. WAIT FOR IT


Jangan lupa tinggal link blog di komen atau shoutbox :)

 
Blog ini telah diubah suai oleh Fyra Zaidi