Mana Benda Tu ?!

Assalammualaikum
Salam Ramadhan

Aku tahu korang semua mesti pernah menghadapi
masalah Barang hilang . bukan 'Barang' yang
penjenayah selalu sebut tu .

Dekat rumah aku . Always . terjadi kejadian hilang
barang , Handphone , Remote Control, Baju , Seluar,
Sikat, Etc . Senang cerita semua benda yang dipanggil
benda hilang . Kadang2 makanan pun boleh hilang . Hah
yang tu mesti kerja Hantu Raya yang dah setahun tak makan.

Actually barang tu tak kemana pun . Cuma kita je yang
lupa. Al maklumlah , melayu mudah lupa. Sebab tu formula
mathematik semua Cina je yang ingat. Eh apa kena mengena?


Kemudian bila dah tak jumpa tu , mula si ayah tanya si ibu , si ibu
tanya si along, si along tanya si akak , si akak tanya si adik . Yang
si adik ni tak tahu nak tanya siapa terpaksa tanya pada diri sendiri .
Dengan itu bermulalah pencarian harta karun di rumah sendiri .

Serious aku cakap , aku tak suka cari barang yang hilang ni melainkan
barang tu aku betul2 nak gunakan . Ahah . Nampak bertapa pemalasnya
aku . Aku ni kadang2 guna prinsip 'Bukan aku yang hilangkan , aku
tak perlu cari' Ekekekek . PEMALAS


Cuba bayangkan kalau dekat dunia ni kita ada kuasa , kita hanya perlu
sebab nama benda tu , then POOF ! benda tu terpangpang depan mata
kita. Hah . Indahnya dunia. Tapi nanti makin malas lah manusia. Aha.
sekarang pun dah malas ~~


Bila dah hilangkan sila mengaku . Jangan buat2 tak tahu
Jangan lupa tinggal link blog di komen atau shoutbox :)

2 Itik gebo-gebo:

Pwincess berkata...

Kat rumah Ee yg selalu hilang, sikat dgn remote tv. Hahaha =D

http://thenurulee.blogspot.com/2012/07/time-off-for-le-stomach.html

Gadis berkaca mata berkata...

Kadang2 GBM pun macam tu jugak. Kalo barang hilang mulalah tunding org tu.. padahal xsedar jari yang 4 lgi tu tunjuk pd diri sendiri. hahaha.

 
Blog ini telah diubah suai oleh Fyra Zaidi