Cinta Remaja . Part 34

Tengok Disidebar untuk Part sebelumnya
-Part 33- tekan untuk baca .

Fikiran sofea bercelaru . Hal yang berlaku tadi betul2 buatkan
dia tertekan . Dia sendiri bingung kenapa perlu dia marah sebegitu
rupa pada Danish . Ditambah lagi hal dia dengan Tengku Fuad yang
masih lagi belum selesai . Dia tidak tahu sama ada perlu terima atau
tidak Fuad itu . Dia tidak mahu Fuad berkecil hati .

"Weyh Haziq kertas bm aku mana?" tanya Nazmi . Haziq yang
sibuk membuat Origami menggunakan kertas itu kelihatan terkejut.
Haziq kemudian memandang kertas yang sudah ronyok itu dengan
mulut yang terbuka luas . "Weyh mana lah !" marah Nazmi sambil
menghulur tangannya . Haziq dengan wajah yang serba salah menghulurkan
kertas yang sudah ronyok itu kepada Nazmi . " Sorry aku ingat ni sampah
tadi" kata Haziq . " Haziq ! Bodohlah kau !" jerit Nazmi sambil memukul
bahu Haziq . "Sorry lah !" jerit Haziq . Faizal yang berada di hadapan
mereka hanya ketawa sahaja , Danish pula masih memasam kan mukannya.

Loceng waktu rehat telah pun berbunyi . " Delaila jom pergi kantin . Aku lapar
lah" kata Huda , "Jom. Eh tapi kau tak bertugas ke?" balas Delaila . "Tak
malas aku" jawab Huda dengan selambe nya . "Eh kejap !" kata Delaila lalu
berjalan pantas ke arah Sofea . " Sofea kau taknak pergi kantin dengan aku
ke?" tanya Delaila . "Takpelah , korang pergilah . Aku malas nak makan "
jawab Sofea lalu berlalu pergi . Elisha yang baru keluar dari kelas menyapa
Delaila "Woi rehat kau pergi mana?" tanya Elisha . "Pergi kantin dengan Huda,
nak ikut?" balas Delaila . " Tak nak lah aku pengawas yang berdisiplin kenalah
jaga rekod " kata Elisha sambil ketawa . " Perasan . Dah aku pergi dulu !"
ujar Delaila sambil melambai ke arah Elisha .

Sofea berjalan pantas kearah kelas 5 melodi yang berada di tingkat atas.
Danish pula mengekori Sofea dari belakang , tanpa dia sedari Alisa juga
mengekori dia . Kelihatan kelibat Tengku Fuad yang sedang berada di
hadapan pintu kelas . " Hai Fuad" tegur Sofea sambil tersenyum . Fuad
mengalihkan pandangnya ke arah Sofea sambil tersenyum " Hai Sofea!"
Danish hanya memerhatikan mereka dari jauh , sedang dia begitu tekun
memerhatikan mereka tiba2 sahaja dia rasa bahunya ditepuk oleh seseorang.

" Sweet kan diorang ? "  kata Alisa sambil tersenyum kearah Danish .
Danish tersentak lalu memandang Alisa , " Apa maksud kau ? Diorang
tu siapa?" tanya Danish berpura pura tidak tahu . "Sudahlah Danish , tak
payah nak berpura pura . Saya tahu awak tengah mengendap Sofea dan
Fuad kan?" kata Alisa . "Mana ada kau jangan sibuklah !" marah Danish
lalu dia pusing ke belakang untuk melihat semula Sofea dan Fuad. Tetapi
malangnya Sofea dan Fuad sudah pun tiada disitu . Danish mengeluh.

" Awak jeles ke Sofea jalan dengan Fuad?" tanya Alisa . Sengaja untuk
panaskan telinga Danish . " Bukan hal kau lah" jawab Danish . Alisa
tersenyum . " Hah . Apa2 jelah , tapi saya nak cakap dekat awak ni
yang Sofea dan Fuad sudah pun rasmi menjadi kekasih . Kesian awak
kan?" kata Alisa . Danish terdiam , mukannya merah menahan marah .
"Tak mungkin .." bisik hati Danish .

Danish kemudian berpaling dan berlalu pergi . Belum sempat dia hendak
melangkah , Alisa memegang tangannya . Danish tersentak lalu cepat2
menepis tangan Alisa ." Kau dah gila ke ?! kau tahu tak kita sekarang
ni ada dekat mana?! " marah Danish . "Saya kisah apa ! Saya sukakan
awak tapi awak buat saya macam ni!" balas Alisa dengan nada
suara yang tinggi . " Apa yang aku buat? Aku dah kata kat kau kan yang
aku tak suka kau . Terima jelah!" balas Danish . " No! saya tak akan
terima ! suatu hari nanti awak pasti akan suka saya ! saya yakin !"
kata Alisa lalu berlalu pergi.Danish mengeluh . Dia tidak tahu bagaimana
hendak nasihatkan Alisa lagi .

To Be Continued


Sorry lambat update . Busy dengan kawad . Selasa ni lawan . Urgh
Jangan lupa tinggal link blog di komen atau shoutbox :)

0 Itik gebo-gebo:

 
Blog ini telah diubah suai oleh Fyra Zaidi