Cinta Remaja . Part 28

Tengok Disidebar untuk Part sebelumnya

Di Kelas


"Sofea tadi kau berbual pasal apa dengan Alisa?" tanya Delaila sambil
meletakkan begnya di kerusi . "Tak ada apa2 lah" jawab Sofea dengan
wajah yang muram . Waktu pertama ialah kelas Muzik jadi pelajar kelas
5 Musik seperti biasa akan pergi ke studio . Elisha , Huda dan Delaila
telah pun berada dihadapan untuk pergi ke studio . Manakala Sofea
pula berjalan dengan keadaan yang tidak bersemangat di belakang .

"Sofea tunggu sekejap ! " Jerit Danish dari belakang . Sofea tersentak
mendengar jeritan Danish itu lantas memandang kebelakang untuk
melihat danish . "Awak nak apa Danish?" tanya Sofea . "Saya..saya
nak .. bagitahu awak sesuatu ni .." kata danish dengan gagapnya .
"Apa? cakap jelah" "Saya sukakan awak"

******************************************************
Beberapa Jam Sebelumnya 
Di Dataran 


"Awak nak apa Alisa?" tanya Sofea . " Saya nak tanya Awak suka Danish
ke?"  . Sofea sedikit tersentak mendengar pertanyaan Alisa itu, " Err .. kenapa
awak tanya?" kata Sofea untuk mengelak daripada menjawab pertanyaan
Alisa itu . " Tak adalah , saya cuma nak bagitahu awak sesuatu perkara tapi
awak janji tak akan bagitahu danish saya yang bagitahu okay?" pinta Alisa .
Sofea hanya mengangguk , berdebar hatinya memikirkan apa yang ingin
alisa sampaikan .

"Saya sebenarnya rasa serba salah nak bagitahu .. " kata Alisa dengan wajah
yang simpati . " Cerita jelah " pinta Sofea . " Hari tu Danish ada bagitahu saya
dia nak main2 kan awak dengan bagitahu dia sukakan awak .." kata Alisa .
Sofea terdiam mendengar kata Alisa itu , "Saya cuba nasihatkan dia supaya
tak buat begitu , tapi dia masih lagi berdegil , jadi kalau dia ada bagitahu
awak yang dia sukakan awak , awak jangan percaya taw? " . Sofea masih
lagi mendiamkan diri . Fikirannya ligat berfikir yang perkara ini betul atau pun
tidak .. " Tapi ... kenapa?" tanya Sofea sambil menahan daripada menangis.
" I dont know .. So better awak jangan percayakan dia . Saya tak mahu
awak terluka " kata Alisa dengan penuh prihatin .

***********************************************************
"Maaflah tapi saya tak sukakan awak" jawab Sofea .  Danish tersenyum
kecil , dia menerima keputusan Sofea itu . "Boleh saya tahu kenapa?"
tanya Danish . Sofea diam sebentar , fikirannya ligat berfikir perkara
yang dibagitahu alisa tadi . " Sebab .. saya tak nak kena tipu oleh
orang yang tiada hati dan perasaan" kata Sofea lantas pergi meninggalkan
Danish yang keliru dengan jawapan yang diberikan Sofea .

Dari jauh kelihatan Alisa memandang mencuri tengok kejadian
yang berlaku antara Sofea dan Danish . Hatinya rasa puas
dapat menghalang cinta Danish dan Sofea . "Danish baru kau kenal
siapa aku " kata Alisa di dalam hatinya .


Di Studio

"Weyh! Sofea mana ? " tanya Delaila . "Mana aku tahu bukan dia
jalan dengan kau ke tadi ?" jawab Elisha , " Eh yeke? Aku ingatkan
dia jalan sebelah kau tadi " kata Delaila sambil menggaru kepalanya
yang tidak gatal . Sedang mereka sibuk berbual , Sofea masuk kedalam
Studio . " Hah . Panjang umur  baru kitaorang cakap pasal kau tadi . Kau
pergi mana ?!" tanya Delaila . " Aku ... aku pergi tandas tadi " kata Sofea
cuba untuk menyembunyikan perkara yang berlaku tadi . Tidak lama
selepas itu , Danish pula yang masuk ke studio . Danish memandang Elisha,
Delaila , Huda dan Sofea dengan wajah yang masam , langsung tidak bertegur
mereka berempat . Sofea mula berasa tidak selesa dengan situasi ini .
Huda perasan kelakuan Sofea dan Danish agak dingin . "Apahal diorang
berdua ni ? " bisik hati huda .


( To Be Continued)
Jangan lupa tinggal link blog di komen atau shoutbox :)

0 Itik gebo-gebo:

 
Blog ini telah diubah suai oleh Fyra Zaidi