Apabila kita BERJAYA , Kita Diagungkan . Tetapi Kalau kita GAGAL ?

Masih mencari idea tentang kisah Cinta Remaja

Assalammualaikum !
Salam Satu Malaysia !

Baiklah hari ni aku nak bincangkan sesuatu perkara yang tidak asing
lagi pada anda semua. Faham tak maksud tajuk aku tu ? Kalau tak
faham meh sini aku terangkan apa yang aku hendak cerita hari ini .

Bila kita ni berjaya melakukan sesuatu yang membanggakan pasti
ramai yang mengangung agung kan kita , memuji kita tak hengat dunia
mahupun akhirat .Tapi semua tu sementara sahaja jika selepas itu
kita gagal  . Okay tak faham lagi ?

Contoh terdekat ialah tentang Bolasepak . Sesetengah peminat ni dia
bila menang sahaja dia akan memuji muji pasukan itu . Tapi apabila
pasukan itu kalah ? Dia mengutuk , dia menghina seperti pasukan itu
tidak pernah menang sesuatu perlawanan . Itu bukanlah peminat
susah mati , tapi itu peminat yang PALSU . Aku kurang suka dengan
sesetengah peminat ni yang menghina pasukan yang DULUNYA dia minat
dan agungkan .

Eh tolonglah , kalau betul2 minat . tak kiralah orang itu berjaya atau gagal
kita kena sentiasa support bukannya bila menang je baru tahu nak puji . tapi
bila kalah hina dan caci mereka itu . Sangatlah tak bermoral okay .

Tak semestinya Gagal sekali akan Gagal Selamanya . Dan tak semestinya
Berjaya sekali akan Berjaya Selamanya . Ada turun naik dia jugak .
Tapi kalau dia selalu berjaya dan jarang gagal , dia kira hebatlah jugak -.-

Pada yang hanya tahu berpura pura meminati seseorang itu dikala dia berjaya
SAHAJA . Hentikanlah . Kalau nak berlakon sangat pi jumpa Ahmad Idham.

Eh Eh Terasa ke ? Sila Buat Gaya  Matluthfi . Aduh Terasa ~ 


Kalau terasa padan muka . Aku kisah apa. Siapa suruh tak jaga Bahasa . 




Jangan lupa tinggal link blog di komen atau shoutbox :)

0 Itik gebo-gebo:

 
Blog ini telah diubah suai oleh Fyra Zaidi