Salah ke Kalau COPY ?

12621838462224_large
aku bosan so aku buat entry melalut :p

heyho!
sekarang kann .. kita nak cerita pasal copycat atau copydog
atau copypig atau apa2 lahh yang korang gelarkan -.-'
heheh sawan apa aku hari ni tiba2 nak cerita pasal ni ?
hee saja je =p

okay2 aku nak tanya lah.. korang semua ni marah
tak kalau ada orang tiru gaya korang berpakaian ke,
tiru blog korang ke apa ke  ? marahh takk ?
haruslahh marahh !  apa lah kau ni dalila -.-

hehe okay2 kalau aku lah kan .. aku tak akan marah
tapi aku akan suka =B sebab ada juga manusia yang 
suka dengan gaya or cara kita ni =) hahaha

tapi kalau pasal blog tu.. aku rasa tak payah lah nak
marah2 kalau dia copy ayat korang ke... copy entry
or cara tulisan korang ke apa ke kan ? perlu ke nak
marah ? rasanya tak perlu kot.. 

sebab beribu ribu lagi lah manusia yang buat sama
dengan kita ni.. cuma kita je yang tak tahu.. ntah2
entry aku yang pasal copy ni pon dah ada orang
yang tulis ? kita tak tahu kan ??

kita jangan lah anggap semua tu hanya milik
kita sorang je.. lagipun rasanya tak salah pun kan
diorang nak tiru sikit2 cara korang tu ? tu bermakna
korang tu dah jadi idol bagi diorang.. korang tak suka
ke ? suka ? thenn kenapa perlu marah2 :)

oh yaa.. mesti ada yang tertanya.. kalau yang copy gambar
macam mana ? xkan nak diam je ?  haihh janganlah diam
je.. kalau dah sampai orang tu copy gambar korang.. korang
jangan lah tak marah pula.. kena lah marah .. sebab kalau
diorang salah gunakan gambar korang tu macam mana ?
bahaya kan ? 

aku tulis entry ni hanya untuk bagi pandangan je :)
tak ada apa2 maksud tersirat pun.. aku hanya manusia
biasa yang mempunyai pelbagai pandagan untuk dikongsi 
lepas korang baca entry aku ni and korang rasa apa yang aku
cakap ni tak betul .. janganlah marah.. okey ? :) 

sharing is caring :) jangan fikir semua benda yang kita buat
hanya untuk kita seorang sahaja . 





Jangan lupa tinggal link blog di komen atau shoutbox :)

14 Itik gebo-gebo:

alin berkata...

kalau nk copy, better mntk kbenaran dlu..:) dats da best way..xbest la gadoh2 antara bloggers ni..tak gitu ;)

Dalila Samsudin berkata...

@alin
heheh yeahh ! :) lupa kita nak tulis pasal minta kebenran tu :3 maklum lah nak cepat hee ^^

Miza Idgihat berkata...

heehee betul-betul.. x payah marah-marah ;) tapi seloknya, minta kebenaran, bukan itu ke lebih baik ? kan ? hihi.. x payah la sampai nk gadoh2 :)

Miss Effe berkata...

kalau diaorang jadikan entry kita sbgai RUJUKAN, haruslah letak credit kat bawah. kalau amek entry kita then buat cam hak sendiri, haaa.. tu yang panassss tu. hehehe.

nak buat apapun, kene lah hormat orang laen juga ^^

Wan_hazel berkata...

Meniru tidak salah tapi meniru adalah salah..Wan benci orang copycat apabila dia mengambil sesuatu dari blog Wan dan mengaku yang dia punya dan buat entri or tutorial tu..

COpycat tak salah kalau tak meniru...Ilmu kan untuk dikongsi..tapi ilmu tu jgn lak utk bangga diri...Betul tak??ehehhe

Nor-Fakhry-Norzilan berkata...

wahh , kau da mcm siti bakhiyah daa :D

Pwincess berkata...

kalau yang copy gambar tu , kena kaji selidik betol2 dulu supaya senang nanti nak hentam dorang . HHA

http://celotehsikacak.blogspot.com/2011/07/si-dye-suka-sangat-menggigit.html

Dalila Samsudin berkata...

@ツCik Ch0kiEツ hahah yaa betul :)

Dalila Samsudin berkata...

@CaraLov3 hahha dah kalau buat mcm hak milik sndiri memang lah marah haha :D

Dalila Samsudin berkata...

@Wan_hazel betul2 hee ^^

Dalila Samsudin berkata...

@Nor-Fakhry-Norzilan apa kau merepek =.="

Dalila Samsudin berkata...

@cik kacak haha ya bila da dpt tw bakor je org tu hahah :p

ainaa berkata...

setuju ckp aimie n org2 atas nieh. tp sekarang kan ramai org2 femes yg marah2 ble ade org buat gambar diorang jadi profile pic fb. plekla.memangla salah kalau menyamar jadi diorang, tapi macam mane bagi orang yang saje2 letak? he. panjang pulak. sorry T.T

Dalila Samsudin berkata...

@ainaa hahah xpe xmarah pun :) lagi panjang lagi bagus hee ^^

 
Blog ini telah diubah suai oleh Fyra Zaidi